De HelloFresh Box tot aan jouw deur

26 juni 2014
door Wendy Achter de schermen

    Wat gebeurt er allemaal voordat de bezorger bij jou langskomt aan het begin van de week en de HelloFresh Box bij jou wordt thuisbezorgd? Wie bedenkt al die recepten die iedere week in de box zitten? Hoe wordt jouw box ingepakt? Zomaar een greep uit de vele vragen die we van jullie krijgen. Lees snel verder voor de antwoorden!

    1. Ontwikkeling van de producten
    Iedere nieuwe box begint met de meeting van ons productteam. Onze diëtiste Dafna bedenkt samen met Thomas, onze productinkoper, welke gerechten er in de volgende HelloFresh Box komen. Hierbij letten zij erop dat jij genoeg gezonde voedingsstoffen binnenkrijgt en gevarieerd eet. Zo zitten er iedere week vlees-, vis- en vegetarische gerechten in de box, maar wisselen we ook af met bijvoorbeeld rijst, pasta, aardappelen of couscous! Alle gerechten worden door het productteam getest. Daarbij kijken ze of de bereidingstijd klopt, of het gerecht niet te flauw is en of de ingrediënten goed bij elkaar passen. Als er voor een box nieuwe producten zijn besteld bij één van onze leveranciers gaan Thomas en Dafna die producten proeven en testen. Op de foto hiernaast worden de citroenblaadjes getest die binnenkort in jouw HelloFresh Box zitten!

    Casa di Fulvio - Fulvio2. Onze leveranciers
    Wij werken met meerdere leveranciers die allemaal gespecialiseerd zijn in een bepaald product. Zo komen de groenten in de HelloFresh Box vers van het land of uit de kas. Groenten die gesneden in de box zitten, worden op de dag dat de box verpakt wordt gesneden. We proberen waar mogelijk zoveel mogelijk groenten uit Nederland te halen. Ook vinden wij het belangrijk dat het vlees op een goede manier verwerkt wordt. Daarom werken we met meerdere gespecialiseerde leveranciers voor de kip, vlees en worst uit jouw box. De pasta’s die we gebruiken komen van ervaren pastamakers uit Italië en de verse vis komt voornamelijk uit Europese wateren. Al deze leveranciers zijn met zorg uitgekozen.

    3. Bij het distributiecentrum
    Als de bestellingen geplaatst zijn worden de producten op drie verschillende dagen bij ons distributiecentrum geleverd. Op de dag dat jouw box bezorgd wordt, komen jouw producten bij ons distributiecentrum binnen en worden ze ingepakt. Op die manier kunnen we garanderen dat de producten in jouw box ook echt vers zijn! Op de foto hiernaast kan je zien dat er een speciaal team is dat ervoor zorgt dat alle HelloFresh Boxen netjes worden ingepakt op een manier waardoor de producten niet stuk gaan.


    4. Recepten op de foto!
    Marly fotografeert bij ons op kantoor de maaltijden die in jouw box terecht komen. Als de maaltijden klaar zijn maakt ze hier foto’s van. Deze foto’s zijn voor het receptenboekje dat in de HelloFresh Box zit. Als de receptenboekjes zijn gecontroleerd en opgemaakt worden ze gedrukt en naar het distributiecentrum gebracht. Hier gaat in iedere box een receptenboekje zodat jullie precies weten wat je moet doen om de maaltijden op tafel te zetten!

    maartje met bus

     

    5. De box gaat op pad
    Als alle dozen ingepakt zijn, is het tijd om ze naar jullie toe te brengen. In kleine busjes worden de boxen door heel Nederland bezorgd en bij jullie thuis op verschillende leverdagen afgeleverd. Onze chauffeurs rijden in gekoelde busjes die ervoor zorgen dat de producten in jouw box op goede temperatuur blijven. Als jij aangeeft in je online account dat je de box voor of na een bepaalde tijd wilt ontvangen, proberen we daar rekening mee te houden! Wist je dat je de lege box van de week ervoor weer met de chauffeur kan meegeven?

     

    6. Jij gaat koken!
    Als de box eenmaal bij jou bezorgd is, is het jouw beurt. Jij kookt en eet onze maaltijden. Wij horen graag wat jij ervan vindt! Dat kan via de klantenservice, via onze vragenlijst die we steekproefsgewijs opsturen of via social media zoals Facebook en Twitter. Want met die feedback kan het productteam weer aan de slag met nieuwe recepten!

    Veel plezier met jouw HelloFresh Box!

     

    Vorig artikel
    Heerlijke granola van Annabel Langbein Heerlijke granola van Annabel Langbein
    Volgend artikel
    Knoflook: tips & tricks Knoflook: tips & tricks

    Gerelateerde artikelen

    11 reacties

    Mike schreef:

    U probeert zoveel mogelijk Nederlandse producten in te zetten? Als ik in mijn box kweekvis uit Ierland, rucola uit Italië en verschillende groentes uit Spanje tegenkom bestel ik geen hellofresch box meer, fresch betekend voor mij niet langer dan 2 dagen geoogst

    Wendy schreef:

    Hi Mike,
    We proberen zoveel mogelijk producten uit Nederland te halen. Echter vinden we het ook heel belangrijk dat onze klanten gevarieerd eten. Daarom is het ook wel eens nodig om producten uit het buitenland te halen! Groetjes, Wendy

    Deborah schreef:

    Jullie hebben het er maar druk mee! Vooral de leverdagen natuurlijk heel veel werk, begrijpelijk! Dus bij dezen ontzettend bedankt voor jullie inzet, dan kunnen wij er weer van genieten en eens heerlijk -niet- bedenken wat we moeten eten de komende week! Ideaal 🙂

    Wendy schreef:

    Hi Deborah, dat doen we graag hoor! Groetjes, Wendy

    Marlies Neef schreef:

    Wij zijn een biologisch teeltbedrijf en telen jaarrond o.a. biologische rucola. Onze Nederlandse biologische rucola is dus het hele jaar te verkrijgen en hoeft in principe niet uit het buitenland te komen.

    Hellofresh Marlies schreef:

    Dat is goed om te horen, ik geef het door aan mijn collega die de inkopen doet!

    reina schreef:

    Reken ik nu verkeerd?? De veggiebox kost e39. Daar kan je 3 maaltijden voor 2 personen van maken. Is e6,50 pp. Niet echt goedkoop ? en waarom geen 1 persoonsboxen bedacht?

    Wendy schreef:

    Hi Reina, Dat klopt. Wij leveren ook HelloFresh boxen voor 1 persoon. Kijk voor meer info op onze website: http://www.hellofresh.nl! Groetjes, Wendy

    Nancy Van Mechelen schreef:

    Kan je op voorhand zien wat er in de box zal steken?
    Bv ik lust helemaal geen rode biet. Kan dit dan vervangen worden?

    Frederieke schreef:

    Goedemorgen Nancy, via onze website (onze gerechten) kun je altijd van tevoren zien welke ingrediënten er in de box zitten. We kunnen geen ingrediënten vervangen, maar je kunt de box altijd pauzeren als er een keertje rode biet in zit bijvoorbeeld. Mocht je nog meer vragen hierover hebben, dan hoor ik het graag! Groetjes, Frederieke

    Geachte KImberley,bij deze geef ik u de gevraagde gegevens nl: mijn rekeningnr voor de bestendige opdracht :BE39 8914 3401 7719 op naam van Godelieve Colpaert en mijn adres heeft u al dooregekregen.Hopende U hiermee van diest te zijn geweest groet ik U Hoogachtend G Colpaert tot binnenkort.

    Plaats een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.