Prei van groentekwekerij Smits

8 mei 2015
door hellofresh Achter de schermen

    Groentekwekerij Smits

    “Vers van het land, direct naar de klant!” Dat is de slogan van onze preileverancier uit het oosten van het land. Onze teler vertelt meer over prei die je regelmatig kunt vinden in de HelloFresh box.

    Onze preiteler

    “We zijn gevestigd in het Gelderse dorp de Heurne. Dit hoort bij de gemeente Aalten in de Achterhoek. Onze prei wordt het hele jaar door geteeld op circa 60 hectare grond. We vinden het belangrijk dat de prei vers bij onze klanten aankomt. Versheid, kwaliteit en de smaak van het product staan bij ons hoog in het vaandel!”

    De prei van groentekwekerij Smits is niet geheel biologisch, maar Smits gebruikt zo weinig mogelijk bestrijdingsmiddelen. Ook beschikt de kwekerij over verschillende certificaten, zoals het BRC-certificaat.

    Groentekwekerij Smits vanuit de lucht

    Lichtpittige groente

    Prei behoort tot de lookfamilie, net zoals de ui, bieslook en knoflook. En dat kun je merken. Het heeft een lichtpittige smaak en past goed bij verschillende ingrediënten. Meestal wordt alleen de stengel en het begin van de frisgroene bladeren gegeten. Je kunt gerust het hele blad gebruiken voor in de keuken. Zonde om weg te gooien vinden wij! In het blad zitten trouwens ook de meeste vitaminen en mineralen van deze gezonde groente.

    Hoe bewaar je prei het beste?

    Op een koele, droge plaats is prei enkele weken houdbaar. In de koelkast kun je er nog zo’n 2 a 3 weken genieten. Heb je iets over en wil je dit graag voor een lange tijd bewaren? Prei die al bereid is kun je tot 12 maanden invriezen. Rauwe prei moet je eerst even 1 – 5 minuten blancheren, voordat je het in de vriezer doet.

    Wat is jouw favoriete recept met prei?

    Vorig artikel
    Beschermende verpakkingen Beschermende verpakkingen
    Volgend artikel
    Gezonde snack met maar 2 ingrediënten Gezonde snack met maar 2 ingrediënten

    Gerelateerde artikelen

    2 reacties

    Gerard Groot Hulze schreef:

    contact met de klantenservice gaat niet omdat er een spamFILTER OP ZIT O.I.D.

    vandaar nu op deze wijze..

    Naar aanleiding van telefoon dd 11052015 om 18.50 uur.

    Eenmalig is op 04052015 een 2p-box besteld en daar ook een mail van ontvangen, nu 11052015 wederom een 2-p box ontvangen ipv een 3p box.

    Iets gaat er niet goed……. En ik was niet vergeten het vinkje te zetten voor eenmalig zoals gesuggereerd. …. zie hieronder !
    ——————————————————–
    Beste Gerard,
    De volgende wijzigingen zijn opgeslagen:

    Aantal maaltijden: 3-maaltijdenbox – 2 personen
    Aantal personen: Voor 2 personen:

    De box krijg je eenmalig op: 04-05-2015
    ________________________________________
    Wij wensen je veel plezier met jouw HelloFresh boxen!

    Ook al eerder (26 april 201) is een box helemaal niet bezorgd…… hoewel er wel in jullie administratie/bezorging iets “groens” was ingevuld. Ook hier verder niets meer van gehoord…..

    Het eten is lekker en leuk…… afhandeling een beetje slordig

    Frederieke schreef:

    Hi Gerard,
    Als het goed is heb je inmiddels contact gehad met onze klantenservice. Fijn dat het eten goed bevalt! Vervelend dat het contact met de klantenservice niet helemaal soepel is verlopen. Hopelijk ben je inmiddels goed geholpen en kunnen we je ook in de toekomst goede service bieden! Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!
    Groeten,
    Frederieke

    Plaats een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.