Zoveel te kiezen bij HelloFresh

24 mei 2017
door Sanne van Dartelen Tips en Tricks

Wij zijn altijd hard aan het werk om zo goed mogelijk aan de wensen van HelloFresh’ers – jullie dus – te voldoen.

Zo hebben we nu meer keuze, zijn de tijdvakken voor de bezorging korter zodat je minder lang thuis hoeft te blijven en hebben we het makkelijker gemaakt om je box te pauzeren of je lidmaatschap op te zeggen.

Tijdens evenementen, via de klantenservice en op social media horen we nog vaak dat niet iedereen op de hoogte is van alle mogelijkheden van het flexibele lidmaatschap van HelloFresh. Daarom vertellen we je graag nog een keer wat er de afgelopen tijd allemaal is veranderd.

1. Kies uit 10 verschillende recepten

We begonnen ooit met 3 gerechten die iedereen in zijn box kreeg. Ondertussen is dit uitgegroeid tot 10 recepten waaruit je wekelijks kunt kiezen. Elke week vind je weer een verrassende mix van vlees-, vis- en vegetarische gerechten, die door onze diëtiste Dafna worden beoordeeld op voedingswaarde.

Kiezen hoeft niet, maar mag en is heel gemakkelijk. Je kunt dit op drie manieren doen:

Log in op je persoonlijke account op de computer

Met je gebruikersnaam en wachtwoord log je in op je persoonlijke account. Linksboven in het scherm vind je “Mijn bestellingen”. Hier vind je het overzicht van de recepten. Ook kun je hier zien welke maaltijden al in jouw box zitten.

Wanneer je naar beneden scrollt, zie je de knop “Wijzig menu”. Als je hierop klikt, kun je zelf kiezen welke maaltijden jij volgende week in jouw box krijgt.

Log in op de app

Onder de tab “Mijn menu”, vind je jouw eerstvolgende bestelling. Klik deze aan en klik vervolgens onder aan het scherm op de knop “Wijzig je menu”.

Bel de klantenservice

Vind je bovenstaande opties te ingewikkeld? Bel dan met onze klantenservice, wij helpen je graag verder!

 

2. Geef jouw voorkeur aan

Veel keuze is prettig, maar we kunnen ons ook voorstellen dat je het juist wel lekker vindt om niet na te hoeven denken over wat je gaat eten. Daarom hebben wij “Voorkeuren” geïntroduceerd.

Als je een maaltijdbox hebt voor 3 maaltijden, kun je kiezen uit 6 verschillende voorkeuren. Wij stellen dan jouw menu samen, op basis van deze voorkeuren.

Lees hier uit welke voorkeuren je kunt kiezen en hoe het werkt.

 

3. Kies voor 3, 4 of 5 maaltijden per week

Je kon altijd al kiezen voor 3 of 5 maaltijden per week. Het bleek dat veel HelloFresh’ers behoefte hadden aan 4 maaltijden in de box: met 3 hadden zij net iets te weinig en met 5 weer net te veel.

Een aantal maanden geleden introduceerden wij daarom de maaltijdbox met 4 maaltijden, waar veel HelloFresh’ers al gebruik van maken.

 

4. Pauzeer wanneer jij dat wilt

Wij begrijpen dat een box niet altijd uitkomt. Naast dat je af en toe op vakantie gaat, heb je het soms gewoon even druk of zin in iets anders. Dat is bij HelloFresh geen probleem meer.

In jouw persoonlijke account, vind je naast de knop “Wijzig je menu” een knop met “Sla een week over”. De week erop ontvang je weer een box, tenzij je de box voor meerdere weken overslaat. Dit kun je per week aangeven.

Wil je liever om de week een box ontvangen, of maandelijks? Ook dat is nu mogelijk. Om dit te regelen bel je de klantenservice.

zin in lekker uitpakken

5. Flexibele bezorgtijden

HelloFresh bezorgt overal in Nederland (ook op de Waddeneilanden) wekelijks een box zonder extra kosten bij jou thuis. Je kunt zelf een dagdeel kiezen. Lees er hier meer over. Tot zover – niets nieuws.

Wat wel nieuw is, is dat je een dag van tevoren een SMS krijgt met de verwachte bezorgtijd. Deze kan een half uurtje afwijken. Op de dag zelf ontvang je nog een SMS met een preciezer tijdstip en een link, waarmee je kunt zien waar jouw HelloFresh-bezorger zich bevindt. Zo hoef je dus niet urenlang thuis te blijven om op je box te wachten.

6. Je box aanpassen

Ga je een weekend weg, zijn de kinderen op schoolkamp of is je partner in het buitenland? Dan pas je gewoon je box aan. Je kunt kiezen voor een ander boxtype (van Veggiebox naar Originalbox bijvoorbeeld), maar je kunt ook het aantal personen aanpassen.

7. Zeg wekelijks je lidmaatschap op voor woensdag 23:59 uur

Als je even zin hebt in iets anders, kun je jouw box voor een aantal weken pauzeren. Denk je ook in de toekomst geen gebruik meer te willen maken van HelloFresh? Wij vinden het jammer dat je gaat, maar je kunt je lidmaatschap wekelijks opzeggen. Zorg dat je dit vóór woensdag 23:59 uur doet, hierna beginnen we met jouw box voor de volgende week.

Was jij al van al deze veranderingen op de hoogte?

Vorig artikel
Zo kook je het perfecte ei Zo kook je het perfecte ei
Volgend artikel
Mierikswortel – wat is het en wat kun je ermee maken Mierikswortel – wat is het en wat kun je ermee maken

Gerelateerde artikelen

1 reactie

Suzan schreef:

Ik zou heel graag de veggiebox willen proberen, maar zag dat ik dan geen keuze heb uit verschillende maaltijden, dat vind ik jammer en is wat mij betreft een verbeterpuntje voor hello fresh, buiten dat erg tevreden!