Zalm: een gezond visje

16 januari 2014
door Kirsten Ingrediënten

    Zalm: een vis die bekend staat als vette, maar gezonde vis. Zalm is rijk aan omega-3-vetzuren en vitamine D, allebei voedingsstoffen die we vaak niet genoeg binnenkrijgen via onze voeding. De omega-3-vetzuren in vette vis helpen je cholesterol te verlagen en beschermen tegen hartkloppingen. Daarnaast houden ze je bloedvaten soepel en je bloeddruk in balans. Goed voor je bloed dus!

    zalm

    Veel Nederlanders krijgen te weinig vitamine D binnen. Vitamine D is essentieel voor een goede opname van calcium. De vitamine is betrokken bij de botontwikkeling, beperkt het risico op osteoporose en is nodig voor de opbouw van cellen en het beschermen van je immuunsysteem. Het merendeel van alle kinderen, vrouwen en mensen met een donkere huid komt niet aan de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid vitamine D, vooral niet in de winter. In de zomer kun je deze vitamine namelijk nog binnenkrijgen via zonlicht.

    De gegrilde zalmfilet die je met romige spinazie eet, zal je dan ook helpen om je vitaminevoorraad weer aan te vullen! Deze week eet je ook gezonde volkoren bulgur met gegrilde pompoen en feta. Zou je meer willen weten over bulgur? Kijk dan snel hier!

    Eet smakelijk!

    Vorig artikel
    Win kaarten voor de Gezondheidsbeurs Win kaarten voor de Gezondheidsbeurs
    Volgend artikel
    Gezonde en makkelijke maaltijdsoep Gezonde en makkelijke maaltijdsoep

    Gerelateerde artikelen

    Plaats een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.