Snelle schoolavonden 19 januari 2018

door Kaylee Hartog In de keuken

Met de kerstvakantie achter de rug is het dagelijkse rennen, vliegen en springen weer begonnen. Kinderen naar school, kinderen van school, huiswerk maken, naar sportlessen gaan: het gaat aan de lopende band door. Dat is leuk, maar ook hectisch, want je wilt natuurlijk ook nog een goede verantwoorde maaltijd op tafel zetten. Daar helpen we mee!

Met de komst van onze nieuwe Quick & Easy-recepten is het nóg makkelijk geworden om zo aan tafel te gaan. Met Quick & Easy maak je in 20 – 25 minuten een lekker recept klaar, waarmee je van elke maaltijd een moment om naar uit te kijken maakt, ook als je weinig tijd hebt. We geven je hieronder vier van onze Quick & Easy-favorieten, perfect voor hectische doordeweekse avonden. 

bulgur

Bulgur met gebakken champignons

Bulgur is een tarwekorrel die eerst wordt gestoomd en vervolgens wordt gedroogd en grof gemalen of gebroken. Voor deze variant meng je de bulgur met mascarpone en pecorino, waardoor het heerlijk romig wordt. Je geeft het gerecht een fris tintje door het toevoegen van wat citroensap. Het eitje bovenop waar het eigeel langzaam uitloopt maakt het helemaal af en laat je verlangen naar een tweede (of derde) portie!

Udonnoedels met pittige pindasaus

In de Thaise eetcultuur kun je bijna op elke hoek van de straat een kommetje lekkers halen. Dit pittige noedelgerecht is hierop geïnspireerd en je zet er razendsnel je tanden in. De saus van pinda’s, noedels, koriander en limoen laat je voor even geloven dat je in Thailand bent.

Ceasarsalade

Deze salade is niet zonder reden al decennialang populair in de Verenigde Staten. Hij is vernoemd naar de Italiaanse immigrant Caesar Cardini en werd oorspronkelijk geboren uit nood, nadat er na een feestdag nog maar weinig ingrediënten over waren. Traditioneel maak je hem met kip, maar in deze vegetarische variant vervangen we die door sperziebonen. Net zo lekker én voedzaam!

Fettuccine

Romige fettuccine met broccoli

Een snelle pasta doet het altijd goed op een drukke doordeweekse dag of wanneer je in het weekend niet te lang achter het fornuis wilt staan. Deze variant met broccoli, geitenkaas, zongedroogde tomaatjes en walnoten is makkelijk te maken én extra snel als je de broccoli samen met de pasta kookt.

Ben je in het weekend toe aan iets meer luxe of wil je een uitgebreidere maaltijd op tafel zetten? Probeer dan onze nieuwe Premium-gerechten.

 

Vorig artikel
5 tips om jezelf ultiem te verwennen 5 tips om jezelf ultiem te verwennen
Volgend artikel
De ‘gewone’ superfoods: onze favorieten De ‘gewone’ superfoods: onze favorieten

Gerelateerde artikelen

1 reacties

Wahoo… dit ziet er goed uit en gezond uit.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.